Eesti Pandipakend OÜ

#ärarääma

 

Eesti Pandipakend koostöös muusikutega Arop, Mick Moon, EiK ja Wazar viisid aasta alguses läbi noortele suunatud taaskasutuskampaania #ärarääma, mis koondas sihtrühma läbi muusika loodushoidu panustama.

 

Kampaania eesmärgiks oli tõsta noorte teadlikkust taaskasutamise ja keskkonnasäästlikkuse vallas. Kampaania kulmineerus 17. veebruaril 2018 kohvikus Sinilind toimunud salareivi ja peagi ilmuva #ärarääma muusikavideo võtetega. Ettevõtmise jooksul kutsuti noori üles tagastama pandipakendeid taaraautomaati selleks, et need jõuaks taaskasutusse. Sotsiaalmeediasse postitatud taaratšeki pildi eest said noored kampaanialehel ärarääma.ee samanimelise loo endale alla laadida ja osaleda erinevate auhindade loosimises.
MC Arop ütleb rohkem kui tuhat sõna. Ja kui jutt on noortest, siis Arop koos uue kooli artistide Mick Mooni ja EiK-iga mõjuvad usutavamalt kui sada kampaaniat. Eriti kui nendega on kambas tõusev Londoni produtsent Wazar. Tegime hiti, mille sõnum on lihtne - taara koht on automaadis. Natuke sotsiaalmeediatuge lisaks ja lugu sai erinevates keskkondades üle 130 000 vaatamise ning lööb laineid ka UK-s. Aktsioonist võttis osa ligi 3000 noort üle Eesti (konverteerus 47% saidi külastajatest) ning sajad nendest levitasid #ärarääma sõnumit ka oma sotsiaalmeediakontodel.
Üleskutsest mitte räämata tehti postitusi igast Eestimaa nurgast, näiteks Tallinnast Rapla, Kärdla, Haapsalu, Valga, Viljandi, Jõgeva, Tartu, Võru, Pärnu ja Jõhvini. Taaratšekkide postitajate vahel loositi välja Fjällräveni ookeaniplastist valmistatud seljakotte, mänguplatvormi Steam ja muusikateenuse Spotify kinkekaarte ning kutseid #ärarääma salareivile.
Midagi taolist varem terves Eestis jäätmekäitluse sektoris tehtud ei ole.

Kampaania ametlik veebileht: www.araraama.ee
Salareivi galerii: https://kroonika.ohtuleht.ee/860477/galerii-araraama-kampaania-salareiv-sinilinnus